Na de 'week van de liefde' rond Valentijnsdag hebben we vervolg aan dit thema gegeven door voor verschillende leerjaren theatervoorstellingen naar school te halen.
Zo verzorgde het Helder theater in Gennep voor negen groepen een voorstelling. Deze interactieve voorstelling laatleerlingen nadenken over het stellen van grenzen. De acteurs gaan tijdens de voorstelling met de leerlingen in gesprek over onderwerpen zoals onzekerheid, hoe je zegt dat je iets niet leuk vind en het verkennen van de eigen grenzen en die van een ander. Daarnaast was Taboeiend te gast in Gennep. Dylan Hagens en Mari Brugman zijn ambassadeurs van deze voorstellingen die op interactieve wijze met onderbouwleerlingen op een laagdrempelige manier het gesprek aangaan over mentale problemen. De voorstelling laat leerlingen ervaren dat dit soort onderwerpen bespreekbaar is.
Deze voorstellingen passen bij onze visie dat persoonlijke ontwikkeling van jongeren in de puberteit aandacht verdient. Zo krijgen alle leerlingen in de onderbouw het vak Persoonlijke Ontwikkeling, waar we in projectvorm onderwerpen met deze thema's werken.