De leerlingen van klas 1 t/m 3 van mavo/havo/vwo en 4 mavo ontvangen het pakket op de eerste dag van het nieuwe schooljaar op school. De school bestelt de boeken. Elk pakket bestaat uit huur/leenboeken en werkboeken. De huur/leenboeken moeten aan het einde van het schooljaar weer in goede staat ingeleverd worden. Er mag niet in geschreven worden en er moet zorgvuldig mee omgegaan zijn. In elk huur/leenboek zit een formuliertje of stempel waarop de leerling zijn/haar naam zet. Alle huurboeken moeten worden gekaft. Dit is ook verstandig voor de werkboeken omdat ook die een schooljaar mee moeten gaan.
Als bij het inleveren blijkt dat een boek niet zorgvuldig behandeld is en/of beschreven is, dan leidt dit tot een boete. Deze wordt direct bij de inname van de boeken opgelegd en de leerling krijgt direct een nota mee die voor de uitreiking van het rapport bij de administratie betaald moet worden.
Nu kan het zijn dat bij de controle van de boeken aan het einde van het jaar bepaalde zaken over het hoofd zijn gezien. Om die reden is het van belang dat bij het uitreiken van de boeken aan het begin van het schooljaar de boeken goed worden gecontroleerd. Als je meent dat een boek tijdens de controle door het boekenfonds ten onrechte is goedgekeurd, dan moet je dit melden via het klachtenformulier.
Print het klachtenformulier uit en lever het samen met het betreffende boek in bij de administratie. Je klacht wordt bekeken en behandeld en via Magister ontvang je een mail dat je je boek weer kunt ophalen bij de administratie. Alle klachtenformulieren worden bewaard tot en met de inname van de boeken. Op die manier proberen we met elkaar ergernis over vermeend onterechte nota’s te voorkomen.
De kosten voor het extra boek moeten door de gebruiker worden betaald. Zelfs als blijkt dat het oude boek toch nog gevonden wordt, zijn er administratiekosten gemaakt en die moeten worden betaald.
Omdat de inname en de uitgave van zoveel boekenpakketten een enorme klus is, wordt er gewerkt volgens een bepaald schema van inname en uitgave. Dit wordt tijdig gecommuniceerd en er kan in principe niet van worden afgeweken. Indien dit wegens ziekte of iets dergelijks onmogelijk is, kan in overleg (door een e-mail te sturen naar boekenfonds@elzendaalcollege.nl) geregeld worden dat iemand anders het boekenpakket komt inleveren/ophalen.
Nadat het rapport is opgehaald kan met inlevering van onderstaand formulier en het betalen van een borgsom van € 5,00 per boek een set boeken worden opgehaald (mits beschikbaar). De boeken dienen op de laatste maandag voor het einde van de zomervakantie te worden ingeleverd. Dan wordt ook de borgsom terugbetaald.
Download hier het formulier voor het lenen van schoolboeken tijdens de zomervakantie.
De leerlingen van klas 4-5 havo en 4-5-6 vwo dienen de boeken te bestellen via Iddink (leerlingen uit de andere klassen ontvangen hun boeken via het schoolfonds).
Bestel je boekenpakket vóór 9 juli 2018. Dan weet je zeker dat je alles op tijd binnen hebt.
1. Ga naar www.iddink.nl/bestellen en maak een persoonlijk account aan.
2. Tijdens het bestellen wordt gevraagd naar je schoolcode. Voor Elzendaalcollege Boxmeer is dat 6S7MZPSP. Als de boekenlijst nog niet beschikbaar is, dan kun je je e-mail adres achterlaten. Je ontvangt dan een e-mail zodra je kunt bestellen.
3. Tijdens het bestellen zal ook een akkoord van je ouder(s)/verzorger(s) worden gevraagd. Zorg dus dat ze in de buurt zijn als je bestelt, dan is het zo geregeld.
Als je vóór maandag 9 juli bestelt, levert Iddink je bestelling in de periode van maandag 23 juli t/m zaterdag 18 augustus 2018. Zodra je bestelling onderweg is, ontvang je een e-mail over de status van je bestelling. Ben je niet thuis? Geen probleem. Je ontvangt een kaartje in de brievenbus met aanwijzingen waar je je pakket kunt ophalen.
Wil je meer weten of heb je een vraag, kijk dan op www.iddink.nl/contact. Daar staan veel vragen en antwoorden en vind je informatie over de verschillende contactopties mocht je er niet uitkomen.